Fördelarna med vegetarianlivet ♥

Två och en halv vecka har gått sen jag tog min sista tugga av ett djur, och jag kan bara säga positiva saker om min förändring. Har märkt en hel del saker som förändrats med både kropp och själ. Mest såklart så njuter jag av att jag inte äter döda djur längre, det är en enormt underbar känsla.
Men rent fysiskt har jag på dessa veckor gått ner lite över 1kg, endast genom att ta bort köttet ifrån min kost. Jag har inte börjat röra på mig mer eller ändrat något annat, utan bara ersatt köttet med andra produkter.
Jag har också sen många, många år tillbaka haft enorma problem med min mage, och nu snackar vi stora problem alltså. Även de har blivit så mycket bättre. Jag har inte alls lika ont i magen längre och är inte uppblåst eller något sånt längre på samma sätt.
Jag har också blivit piggare, jag orkar mer. Vilket är konstigt egentligen, eller? Jag känner mig fräschare rent kroppsligt.

Nä, jag gillar detta. Och skulle inte för en sekund kunna tänka mig att gå tillbaka att äta kött igen, faktiskt.
 


Ellinor

Vissa människor är ju väldigt känsliga mot rött kött, en av mina vänner är det, hon blev nydligen vegan och slipper oroa sig för sin kaosiga mage :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: