Verkligheten skrämde mig rejält..

Jag har alltid varit en sucker för energidricka, monster/red bull/you name it. Har på senare tid såklart gått över till sockerfritt pga att jag försöker gå ner i vikt, men sockerfritt är långt ifrån hälsosamt ändå. Så otroligt mycket skit som blandas i dom drickorna så det inte finns ord för det. Självklart så är "lagom okej", allt i lagom mängd är okej i mina ögon så länge man inte överdriver. Men mitt intag av energidricka och kolsyrad dricka över lag de senaste halvåret som jag trodde va "lagom" är långt över den gränsen. Sen jag började jobba natt har mitt intag för Red bull speciellt ökat otroligt mycket, och jag insåg inte det föräns bara för någon dag sedan då jag faktiskt insåg hur jävla mycket jag intar av den drickan på en månad.

Kan ni gissa hur mycket? Ca 7.5 LITER RED BULL, PER MÅNAD. Det är helt sjukt. Och jag har klagat över att jag har problem med min mage, tro fan det.. Käftsmällen jag fick när jag insåg det alltså. Vill inte ens veta hur mycket mina organ och mina tänder hatar mig egentligen för de intaget..

Jag har alltid vart emot skiten dom pratar om att energidricka är skadligt för en, "bullshit" liksom, men det är skadligt, i den mängden är det skadligt för organ, tänder och ja, allt. Det växer också såklart ett beroende. För vissa kanske det låter jätteknäppt och inte alls som något svårt att "sluta" med, men det är som vilket annat beroende som helst, tro mig. Jävla skitdrickor alltså.
Så min tanke nu är såklart att dra ner på det, för gud, 7.5 liter i månder är inte okej.. Det är fan sjukt..


Ellinor

Åh, I feel yah..
Har/hade samma problem med pepsimax. Insåg att jag kunde dricka ur en 1,5 L/dag fredag-söndag och ibland slängde jag in lite extra 0,5 L eller en 33 cl cola zero... Insåg att jag överkonsumerade och bah; nä, måste jag ha kolsyra så får jag väl ersätta det med t.ex. Loka crush och så kör jag vitamin well
och är glad, cup girl, I missed out!
Har inte slutat dricka, men har minskat ner mitt pepsiMax-drickande otroligt mycket ^^

Svar: Grymt att du lyckats minska, tycker det är otroligt svårt. Men ska verkligen försöka med det också!
Linda Filth - theroadtohappiness.blogg.se

Frida

Energidricka är ett helsike :( Min mage är inte så glad för koffein men viss sorts energidrcika kan jag inte låta bli ibland :(

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: