Svar på en fråga!

Ville svara på denna frågan även i ett inlägg känner jag. Mitt svar är nej till smink, vin och cigg. Jag är fruktansvärt stolt över mitt beslut att ha slutat äta kött, och jag tycker det är ett väldigt bra steg än inget steg alls, eller hur? De enda jag kan tänka mig att sluta med eller äta mindre av är visst godis som innehåller animaliska produkter, men jag är inte tillräckligt påläst om vilka sorter som innehåller vad ännu. Jag är trots allt bara "nybörjare", jag kan inte allt. Men väldigt mycket av min lediga tid går åt till att läsa på om olika produkter, vad saker innehåller osv. Sen är det fruktansvärt att saker testas på djur, det håller jag med om. Men att sluta röka är inte bara att fimpa och poff så har man slutat röka till exempel.  Så lätt är det inte.

Jag har tagit mitt beslut om att sluta äta kött.
Sen får jag se vad framtiden visar helt enkelt, jag kan inte styra över den. Men i dagsläget och som det ser ut nu så tänker jag inte sluta med något mer än att sluta äta kött. Vet att det finns vissa vegetarianer/veganer som sitter och hatar på en för att man inte slutar med allt, men det struntar jag i.
Jag är otroligt nöjd för det val jag gjort! :)


Frida

Helt rätt! Kör ditt :)
Ett steg i taget, och sedan det du själv känner :)

Mimmi

Jag vill bara säga som svar på frågan du fick att det inte alls är sant att alla företag har testat på djur någon gång. Det finns många företag som inte testar vare sig produkter eller ingredienser på djur. Men det är mycket arbete att ta reda på vilka företag dessa är, men de finns. Jag menar inte det som svar på ditt svar utan som svar på frågan. Man måste inte sluta använda allt smink, för att bli djurvän, det finns företag som inte testar på djur eller säljer i Kina os.v.

Håller med dig om att du har gjort någonting som är skitbra och man måste inte göra allt. Man är inte en hycklare bara för att man inte slutar med allt, det är ju skitbra att man har slutat med en grej, att bli vegetarian är dessutom en av de bästa sakerna man som individ kan göra för miljön. Jag blir så trött på såna som tycker att människor är hycklare om de slutar med kött men inte med att köpa djurtestat smink. Om alla tänkte så, skulle ingen göra någonting, det är en sådan pessimistisk syn på världen. Du har gjort en riktigt bra grej och tagit ett bra beslut om att göra någonting. Du behöver inte känna någon som helst press på dig att du måste sluta med allt :) Om du skulle sluta röka eller köpa produkter som inte blivit testade på djur ska det vara för att du vill det, inte för att du känner att du måste för att andra säger det :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: