Min största dröm - flytta till Edinburgh ♥

Enda sedan jag besökte Skottland förra året så har jag inte kunnat sluta tänka på när jag va där. Jag va bara där i några dagar men dom dagarna satte sig så otroligt starkt inom mig alltså. Platserna, människorna, naturen, allt. Jag kände mig verkligen hemma i Edinburgh, och enda sen dess har jag drömt om att åka tillbaka för att inte åka hem till Sverige igen, utan för att flytta dit. Det finns så mycket mer kvar för mig att se och uppleva där känner jag, och jag trivdes otroligt bra där, så jag har smått googlat runt på internet till och från dom senaste månaderna hur man går till väga och hur det är.

Men det riktiga problemet är ju att våga. Våga lämna tryggheten här i Sverige och ge sig iväg till ett annat land. Känner inte en enda människa, kan inte språket helt 110% och känner inte till allt 100%.
Men jag ska allt ta och forska lite mer om att flytta dit, kanske börjar med att resa dit själv först och kollar hur det känns. Någon gång i livet kommer jag att bo där, så är det bara.



Anonym

Hej, du kanske redan gör det, men om du älskar Edinburgh borde du läsa den här bloggen! 👇👇

Jenniferstroud.blogg.se

Svar: Åh, tack för tipset! Den ska jag verkligen kolla in! :)
Linda Filth - theroadtohappiness.blogg.se

Paula

Kör bara, det går alltid att flytta tillbaka om det inte känns bra☺️

Anonym

Det är bara att tuta å köra! När jag bodde hemma i Sverige så sökte jag jobb i Irland, och så fort jag fick ett jobb (genom telefonintervju och jag hade telefonfobi!) så flyttade jag dit :) Kände absolut ingen, hatade att prata engelska, är världens blygaste person/har släng av socialfobi. Har nu bott på ön sen 2012 :)
Skulle du inte trivas så är det precis som Paula säger, att bara flytta tillbaka.
Att flytta utomlands är ett bra sätt att skaffa sig livserfarenhet på. :)

Svar: Oj, vilken underbar liten historia! Irland va också en dröm, ett ställe jag också drömmer om att besöka någongång! Men att det kan gå så bra alltså :) det ger mig ännu mer hopp då jag som sagt är otroligt blyg och också lider lite av socialfobi som även du gör, men att de ändå löste sig för dig. Tack för att du delade med dig av detta! :D
Linda Filth - theroadtohappiness.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: