En vecka med kaloriräkning, går ju bra!

Då har det gått en vecka sedan jag gick över från Viktväktarna till kaloriräkning igen, och reslutatet visade -0.6kg. Helnöjd faktiskt med tanke på att jag typ pendlat mellan att stå still/gå upp/gå ner 0.1kg fram och tillbaka dom senaste veckorna med Viktväktarna. Kaloriräkning passar verkligen mig bättre, tycker det är mycket lättare och smidigare.

Nu har jag bara 0.7kg kvar tills jag gått ner 15kg också, hoppas jag kan få bort dom tills nästa vecka, då blir det att ta nya för och efter bilder för att se och jämföra hur mycket det syns från start. Ska bli spännande.
Glad att jag sparat bilder från när jag va som allra störst, det är ju trots allt de som säger mest, inte vågen egentligen!


Ellinor

Jag gillar också kaloriräkning! Jag som brukar ha problem o äta riktigt med mat... När jag i början slutade äta godis under några dagar och tränade på som fan insåg jag att min viktuppgång varit p.g.a. att jag ätit för mycket skit, inte för mycket mat. Mat äter/åt jag för lite av och alldeles för sällan. Folk tror att man svälter när man räknar kalorier, men det är bullshit! Tycker det är skönt att känna att jag balanserar mitt kolhydrats- protein- och fettintag! :)

Jenny

Skönt att du har hittat en metod som fungerar för dig! Det måste vara en stor hjälp i kampen mot kilona.

Själv kan jag inte räkna kalorier längre, jag blir för besatt av det och får ångest om jag äter ens ett äpple "för mycket". Som tur är har jag räknat så mycket kalorier i mina dagar att jag vet ungefär vad som är ok och inte ok matmässigt!

Och grattis till det fina resultatet på vågen! Hurra för dig *skickar pepp*

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: