Var är motivationen?

Är så besviken på mig själv. Så länge nu har jag inte alls brytt mig om vare sig motion, bra matvanor eller min vikt. Jag har inte gått upp i vikt, och det har jag säkert min nya livsstil att tacka för. Att helt ha gått över till vegetarian har så stora fördelar i viktnedgång har jag märkt. Så jag antar att det är därför jag inte gått upp i vikt och står still och trampar på samma vikt i tre månader nu. Men jag har fan inte rört en jävla fena alltså. Minns inte sist gång jag va ute på en rejäl promenad. De enda jag gått är till och från jobbet, och det är inte långt kan jag lova. Matvanor? Pinsamt. Äter så oregelbundet de bara kan bli. Frukost och sen middag. Inget mer. Och lite socker här och där.
De är summan av hur min "viktnedgångshistoria" ser ut idag. Den är pinsam just nu.

Men jag har ju insett att jag inte vill fortsätta såhär. De har pågått nu i tre-fyra månader, ja sen jag flyttade ungefär. Och jag vill ha en ändring. Så jag har tänkt att försöka nu iallafall. Jag sköter ju handlingen själv, så det är bara att ge fan i att inhandla skräp och ersätta med nyttigare alternativ. Och försöka få in mer regelbundenhet i maten. Äta mellanmål och bättre. Sen ska jag försöka få in en promenad varje dag jag är ledig. Orkar inte vara fet, mår inte alls bra av det. Gör det inte för någon annan som jag skrivit så många gånger tidigare, utan jag gör det för MIG.
Jag mår inte bra varken fysiskt eller psykiskt. Och då vill jag ändras.

Har ni några tips på bra bloggar som handlar om träning/viktnedgång/liknande? Tipsa gärna med en kommentar!


Ellinor

Har också fetaste motivationsproblemet. All cred till folk som klarar av sina viktresor med heltidsjobb. Fattar inte. Är så slutkörd, skolan var en piece of cake att hantera jämfört med hur det är att jobba på caf'e och försöka gå ner i vikt. Ska dessutom till Thailand om en månad, vill ju se så bra ut som möjligt men jag ORKAR INTE.Fan

frida

Det fixar du!
Vet själv, hamnar tillbaka på dåliga vanorna gång på gång och blir arg på mig själv :(

Jag kör veckohandling, bara handla det som är på listan. Planera middagar en vecka i taget :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: