"Helg", Dexter och vegantankar (?)

Jobbat hela helgen och nu har jag äntligen 4 dagars ledighet, så nu tar jag min helg. Precis kommit ur duschen och ska ta och kolla på ett sista avsnitt av Dexter innan det är sovdax. Blivit helt beroende av den serien, att jag missat att kolla på den?! Började kolla på den för 1½ vecka sedan och är redan snart inne på säsong 5, snacka om mycket till liv jag har haha! Men skyller lite på mitt nattjobb också, går en del avsnitt där.
Men satan vad bra den serien är. Imorgon blir det tandläkaren också, mindre roligt.. Positivt är dock att jag får 30min promenad dit och 30min promenad hem igen, så motion på köpet!

Motivationen har sakta börjat smyga sig på nu känner jag, så jäkla skönt.
Börjar bli taggad igen på att ta tag i viktnedgången, äta mer hälsosamt och röra på mig. Känns bra.

Även börjat tänka den senaste månaden på vegetarianlivet faktiskt. Har mer och mer funderat på att smått gå över till vegan faktiskt. Det är ju faktiskt väldigt vanligt att man gör det när man väl är vegetarian, och jag har fått lite tankar kring det de senaste. Mest för att jag tycker att mjölk och äggindustrin är så otroligt hemsk, usch.. Och även för miljön och hälsans skull såklart! Men än så länge är det bara tankar, men kommer nog bli handling också, snart. Vi får se helt enkelt, när tiden kommer. Jag är inte heller tillräckligt påläst ännu om det, det känns krångligt men det är de garanterat inte när man väl lärt sig vart man får tag i alla vitaminer osv. Google knows, haha.
 


Silja

Man får ta det steg för steg, jag hade blivit vegan om jag bott själv☺️ Hoppas du kommer fram till nåt bra!

Svar: Ja men precis! :D
Linda Filth - theroadtohappiness.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: