Första julen som vegetarian ♥

Julen är här om nästan exakt en vecka, (eller ja, våran familj kommer fira julen den 25e eftersom jag jobbar 23e-25e). Så blir en förskjuten julafton för mig haha. Men ja, i vilket fall som helst är iallafall julen snart här. Högtiden då flest grisar går till slakt för att vi människor ska ha våran älskade julskinka att trycka i oss. När jag först bestämde mig att bli vegetarian trodde jag att julen skulle bli svår pga maten,
eller mest min mosters köttbullar om jag ska vara ärlig haha!

Men ju närmare vi kommer julen ju mer stoltare blir jag. Och mer ledsen, såklart. När jag tänker efter hur många oskyliga djur som dör pga att människor ska få avnjuta sin mat. Men, jag ska inte döma. Jag dömer inte, det är deras/erat val.
Precis som det är mitt val att inte stötta djurplågeri och slakt.

Jag tänker iallafall avnjuta julen köttfri med gott samvete! Någon mer än jag som tänker köra en vegetariansk/vegansk jul? :)



Mimmi

Samma här! Både mina föräldrar och mormor har dragit ner på kött rejält och äter nästan bara fisk nu så vi kommer ha mest vegetariskt på julbordet! Det enda jag tyckte jättemycket om förr var julskinkan men nu är jag så äcklad av kött så skulle aldrig äta bara för att det är jul. Jag har b.l.a tänkt göra egna vegetariska köttbullar och måste kolla mer vad vi ska ha på julbordet. :)

Cookiecat - Rödhårig gamerbrud

Grymt att du kör på som vegetarian! :) Föreslog för föräldrarna att vi skulle testa lite mer vegetariskt på julbordet i år så vi får se hur det blir med det. Tyvärr har jag en bror som beskriver sig själv som 'köttoman' så ett helvegetariskt julbord kan jag glömma. :c

Becka

Jag ska laga veganmat till mig själv och ta med, sojabullar, potatisgratäng, rödbetssallad osv. Släkten består till största delen av jägare som älskar att trycka i sig kött i alla dess former på julafton, så det kommer nog bli trevligt. Dom hatar vegetarianer/veganer dessutom, och jag lyckas aldrig förlåta min farbror för att han sköt ihjäl bambi i trädgården förra sommaren...

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: