- Kaloriräknare på mobilen?

Det finns många appar på mobilen som visar hur mycket kalorier man förbränner genom tex när man är ute och går/springer. Jag har själv haft några olika appar tills jag insåg att det inte stämmer alls. Du ställer oftast in din vikt, kön, ålder och längd, fine. Men hur skulle en mobilapp kunna veta din övervikt, fettprocent osv? Du skulle lika gärna kunna ha massor med muskler, vilket gör att du såklart inte förbränner lika mycket som en person med övervikt gör. Ju mer övervikt man har, ju mer kalorier förbränner man genom att träna. Mobilen kan omöjligt veta hur överviktig du är, eller hur mycket du på så sätt förbränner. Det visar ett ungefär såklart, den appen du använder har inte HELT fel, men oftast väldigt fel. Fick en fråga av en person för ett tag sen som frågade vilken app jag använder för att räkna ut hur mycket jag förbränner, och mitt svar va då att jag inte använder någon app, utan en pulsklocka. Pulsklockan kan mäta din fettförbränning mer exakt då du har ett band som sitter runt midjan som känner av dina hjärtslag och puls, vilket då gör att den kan räkna ut kaloriförbränningen. (Man ställer såklart in all info om sig själv på klockan också.)

Så, en app i din mobil kan omöjligt räkna ut hur mycket kalorier du gör av med på ett träningspass, tyvärr.
Till er som verkligen vill veta hur mycket kalorier ni förbränner så rekommenderar jag verkligen en pulsklocka. Det är dyrt men så värt varenda krona!

 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: