- ärr

Något jag ångrar idag är att jag har förstört mina armar rejält efter mitt självskadebeteende jag hade under ca 6års tid. Ena armen har jag ju tatuerat rätt bra så dom inte syns lika mycket, men den andra armen är extrem. Jag har djupa ärr över mina armar som är extremt synliga. Och jag får frågor ibland vad som har hänt, varför jag gjort det, osv. Vilket jag kan förstå att folk undrar då det inte ser så jättefint ut.
Jag har tänkt att bleka dom med laserbehandling, men det innebär massa kostnader om det inte är så att jag kan få det av en vårdcentral. Jag har testat lite olika krämer, som inte har funkat. Men hittade något som heter "Bio-oil", som sägs motverka ärr/bristningar och göra de mindre synligt. Läste även att det rekomenderas av olika doktorer.
Ärren är en del av mig, men jag vill gå vidare och inte bli påmind om dom varje dag.

Jag hade och har fortfarande tankar på att tatuera över dom, som jag någon dag kommer göra. Men ja, även där är det extrema kostnader. Så jag ska köpa hem en liten burk på 60ml för att testa och se hur det blir. Förhoppningsvis så blir dom lite mindre synliga!


Kattis

Hoppas det funkar! Ett annat tips som jag hört av många att det funkar, är rent sheasmör.

Svar: Åh det var något nytt! Ska jag kolla in!
Linda Filth

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: