- Tips på olika träningsmetoder

Blev inspirerad av att skriva ett inlägg om olika tips på träningsmetoder man kan göra som faktiskt är gratis (Nästan iallafall). Man behöver inte gå på gym varje dag i 1/2 timmar för att gå ner i vikt, absolut inte. Jag har vart på gym en gång, det var under en sommar för typ 3/4 år sedan när jag ville bygga muskler. Men nu när jag är såpass överviktig så känner jag inte att jag behöver gå till ett gym för att gå ner i vikt, när viktminskning dessutom handlar
75% om vad du stoppar i dig.
Men det ska jag inte gå in på nu, skulle ni vilja ha ett inlägg om tips på hur och vad man kan äta så får ni gärna kommentera :)

(OCH! Nej jag är absolut ingen expert, men jag vet vad jag pratar om iallafall, då jag är påläst och kämpar varje sekund med min vikt själv.)

Så, tips på saker/övningar man kan göra hemma som är helt gratis och där du inte är runt folk hela tiden som på gym.

Nummer ett är självklart promenader. Det är så sjukt underskattat. Om man går ifrån att inte göra någon träning alls (som jag var) till att gå ut och gå 30/40min om dagen kommer göra enorm skillnad då du får igång kroppen varje dag och "aktiverar" den.

Intervaller - Det är också extremt bra för både viktnedgång och för att träna upp pulsen. Bränner sjukt bra!

Zumba - Zumba är sjukt bra träning, och otroligt rolig träning (om man gillar och dansa då). Man känner sig extremt dum och klumpig i början, men det är ju ingen som ser dig skaka loss där, så det tipsar jag verkligen om! Det finns att ladda ner (Om man vill vara lite bad och olaglig), annars finns det ju att köpa för inte alls dyra pengar. Finns både på DVD och som tvspel!

Hoppa hopprep - Att hoppa hopprep är också otroligt underskattat och något man kanske inte tänker på i första hand när man ska träna hemma, men det är verkligen hur bra som helst! Och det är ju inte alls dyrt att införskaffa sig ett hopprep heller!

Andra träningsvideos - Finns hur mycket som helst där ute på internet om man bara letar. Bla så har youtube en hel del bra träningsvideos som man kan kolla på, och det finns även att köpa eller ladda ner!

Egna övningar!
Tänkte länka 4st olika videos på olika övningar man kan göra som bränner bra och känns i hela kroppen!

Den första är "Jumping jacks"


"V-ups"


"Squat jumps"



"Burpees"


Linnea Lundberg

JA! Mat också tack :D

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: